RHK dam Allvenskan & Div 2

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2011

Återigen en sur förlust

Av rimbodam - 23 oktober 2011 11:57

Ja, vart ska jag börja nu då..

Jag och Ronya åkte med till matchen som "skadade supportrar". Vi hade tänkt sitta med på bänken och peppa tjejerna (vilket verkligen hade behövts). Men det fungerade inte pga konstiga avtalsregler mm. Så vi fick inta en liten läktare med 8 stycken andra Rimbosupportrar.


Matchen började iallafall väldigt bra. Rimbo låg i täten hela tiden och det flöt på allting. Efter en stund gick G-berg ut och punktade Cassie, och Rimbos ledning med 4-7 försvann och blev till 14-10 på kort tid.

Det är svårt att förklara en sån här match, det är mycket lättare att förklara en vinst där alla är glada, taggade och kör gärnet.

Det kändes nästan som att vi gjorde deras väldigt väldigt duktig!

Som mest låg vi under med 8 bollar, men i slutet snyggade Rimbo till siffrorna och det blev en förlust med "endast" 4 bollar (30-26).

Johanna Lillje utsågs idag till matchens lirare!


   


Idag håller vi tummarna för Team Rimbo som tar sig an Arbrå!


Här har ni lite filmer att titta på som jag fick med igår:


Petra moonar för Husse, Sara, Mulle, Elin och Lollo på motorvägen

Inspring

Johanna gör mål

Cassie skjuter rakt i kryllan

Straff utav Johanna


Tack för mig!

/Ida R






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rimbodam - 24 november 2011 17:20

Nu är allt klart. Bloggen är flyttad till http://norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/handbollsbloggenidarosman/1.1448737-handbollsbloggen Hoppas ni följer med dit och fortsätter läsa! :)   /Ida R ...

Av rimbodam - 23 november 2011 18:16

...till Norrtelje tidnings hemsida. Anders ringde mig igår och frågade om jag hade lust att flytta bloggen och börja blogga på deras handbollsblogg i stället, eftersom det inte är så mycket liv i den för tillfället. Så jag tänkte att det kunde ju var...

Av rimbodam - 21 november 2011 17:18

Nu har det gått några dagar sedan den tunga förlusten emot Kärra. Vi räckte inte till, Kärra var alldeles för svåra för oss i lördags. En förlust kan jag acceptera emot ett sånt här bra lag, men en förlust med 24-44 kändes lite väl mycket. Känslan ef...

Av rimbodam - 17 november 2011 22:02

Nu var denna veckas träning slut. Idag kändes det faktiskt riktigt bra måste jag säga! Vi värmde upp med fotboll, och som vanligt vann oldiesarna. Tror inte jullarna gjorde ett enda mål, och vi gjorde typ 7?!   Sen var det tvåmål resten utav trän...

Av rimbodam - 16 november 2011 16:48

Ja, jag måste säga att det blev en rätt stor grej efter Helltonförlusten. Haha! Först 60 kommentarer på NTs hemsida, sen skrev jag mitt inlägg här och fick en del konstruktiv kritik, och sedan blev det en helsida idag i tidningen. Jag har fått sagt...

Ovido - Quiz & Flashcards