RHK dam Allvenskan & Div 2

Alla inlägg under november 2010

Av rimbodam - 25 november 2010 20:45


Löning today! Nu kan man börja leva igen. Kan säga att jag hade 11 kr kvar på kontot innan lönen kom, haha!


Vill säga att det är kul att höra att man skriver bra och att det är kul att läsa det jag skriver, det gör att jag vill fortsätta skriva. Tack för det!


Idag på träningen var det försvarsträning. Vi körde det i ungefär 45 minuter.

Efter det körde vi enmanskontringar i 10 minuter ungefär, och resten av tiden körde vi match. Vi var ganska många på träningen faktiskt. Det finns några som är sjuka, och det är väldigt tråkigt!


Imorgon är det a-träning 17:30. Vi har fått en tid av innebandyn. JA, ni läste rätt: AV INNEBANDYN! Tro det eller ej.


I helgen är det mycket handboll i Sparbankshallen, så ta er dit och heja på alla Rimbolag! Vi älskar mycket publik och när vi har folk som stöttar och hejar på oss.


Nu ska jag slänga i mig lite mat, sen ska jag duscha och sen ska jag nog sova.

Ha det bra!

/Ida R


Veckans stubbar = Petra Harnebäck och Ida Rosman.

Vad kan veckans stubbar betyda tro?



Av rimbodam - 23 november 2010 21:01

  

Född 1991


1.Om du skulle vara Johan för en träning, hur skulle den träningen se ut?

Bara köra massa övningar där man springer mycket, t.ex barcakontringar.


2. Om du fick vara en annan spelare i laget, vem skulle du vilja vara, och varför?
Jessika Eriksson. För då skulle jag vara äldst av alla, och då skulle jag behandla Malin Söderlund som en slav, precis som hon har behandlat mig sen jag började i damlaget!


3. Vad gör du en handbollsledig helg?
Är med Niklas om inte han är med sina volvopolare. Annars är jag bara hemma och slappar, eller träffar vänner.


4. Om du var tvungen att byta position, vilken position skulle du välja då?
Linje. Skulle vilja känna på hur det är att slåss där inne.


5. Hur ser ditt liv ut om 10 år?
Jag bor i ett egenbyggt hus, förlovad, har ett tvillingpar som heter Melvin och Nova, två hundar och är antagligen fortfarande målare.


6. Civilstånd?
Har snart varit tillsammans med Niklas i 3 år.


7. Vad skulle du göra om du vann 30 miljoner?
Dra utomlands, köpa en riktigt shysst lägenhet i Norrtälje och sen skulle resten ligga och skrota på ett sparkonto tror jag.


8. Vad är roligast att göra på en handbollsträning?
Barcakontringar om alla är seriösa och inte flamsar.


9. Om du fick ta med hela laget till ett annat land, vilket land skulle du välja?

Jag skulle vilja åka till Mexico och se hur det ser ut där tror jag. Rida på åsnor med laget vore kul. Jag tror i alla fall att de gör sånt där!


10. Vilken är din favoritlåt?
Just the way you are – Bruno Mars


11. Skriv något som du inte tror att många vet om dig.
Jag höll på med hästar från att jag var ca 3-4 år tills jag blev 12, då började jag med handboll istället. Jag tävlade i hoppning, och som högst hoppade jag 110cm på en häst som jag aldrig hade suttit på förut. Har även sprickor i framtänderna från att ha ramlat av hästen rakt in i ett hinder med huvudet före!


Av rimbodam - 23 november 2010 17:13


Igår hade vi ett födelsedagsbarn i laget. Målvakten Becka fyllde hela 18 år! :)

  


Träningen igår gick mestadels ut på att träna 3-2-1 försvar. Det märks faktiskt att vi blivit tuffare och tar i med emot varandra tycker jag, och det är jättebra!


Ikväll är det tidig träning. Patrik kommer när som helst och hämtar mig. Vi börjar med löpning ute och sen får vi se vad ledarstaben har hittat på!


Imorgon är det onsdag, vilket betyder träningsledigt. Jag själv ska träffa min pojkvän som jag inte träffat sen söndags morse, då jag sa hejdå innan jag åkte iväg på match.

Jag skulle gissa på att de andra i laget gör i stort sett samma!


Helgen bjuder på matcher för a-dam, u-dam och a-flick.

A-damerna möter Hellton hemma kl 14:00 på lördag.

U-damerna möter Täby hemma kl 12:00 på söndag.

A-flickorna möter Enköping borta kl 16:15.

Den här helgen hoppas vi på att ta hem 6 poäng!


Nu ska jag gå och klä på mig varma kläder. Det börjar lukta snöstorm..

Vi ses på träningen brudar!


/Ida R

Av rimbodam - 22 november 2010 18:39


Våran resa började 09:30. Eller... Den började nästan 09:30. Först var vi tvungna att åka och hämta Endrit som hade försovit sig och kom med kudden i nyllet till bussen.

På bussen var det inte en tyst minut. Emma "14-åringen" Carlsson hade allt utom tunghäfta. Hon sjöng en sång, eller fem ord ur en sång, som gick ungefär såhär "Så kan du se miiiiig!".

Jag hade med mig datorn som vanligt, och jag hade även med mig min externa hårddisk där det ligger massa gamla handbollsbilder på som vi tittade på.


Vi var framme i Glada Hudik efter 1 någon gång. Killarna drog till Donken och blev matförgiftade, medan vi tog en promenad genom Hudik för att få lite frisk luft i oss.


Till matchen då. Vi startade inte så jättebra. Vi var lite fega tror jag, både framåt och bakåt och det hände inte så mycket för oss.

Men vi ryckte ändå upp oss och kom i kapp och låg under med 9-13 i halvlek.

I andra halvlek kom vi ut som ett helt annat lag. Vi kom på att Strand var fruktansvärt långsamma hem. Så vi speedade upp oss och sprang ifrån dom ordentligt, vilket gjorde som riktigt riktigt sura, och det blev bara en fördel för oss. Dom blev så sura att dom inte ens kunde be om ursäkt när en brud sköt Ida "Husse" Husman i nyllet. Dålig stil.

Vi vann matchen med sköna 22-19, och det blev till att hoppa i ringen! Riktigt skönt var det.


Efter våran match hejjade vi på killarna som spöade Strands herrar med 25-44. Det känns som att det inte är riktigt min grej att skriva om deras match, så jag hoppar över det ;)


På bussen hem var äntligen 14-åringen tyst. Men istället satte en annan 14-åring fart i munnen, vid namn Endrit. Även Patrik Söderlund och Daniel "Mini" Harnebäck var ganska duktiga på att prata varandra i munnen.

Resan hem kändes längre än ditresan. Det blev ganska långtråkigt efter att ha kollat igenom alla handbollsbilder faktiskt..


        

   




/Ida R

Av rimbodam - 22 november 2010 18:13

  

Född 1992


1. Om du skulle vara Johan för en träning, hur skulle den träningen se ut?
    Jag skulle köra Barca-kontringar tills alla ligger och spyr av utmattning.

2. Om du fick vara en annan spelare i laget, vem skulle du vilja vara, och varför?
    Jag skulle vilja vara min syster Ronya Harnebäck och se vem av oss som egentligen är bäst.

3. Vad gör du en handbollsledig helg?
    Jag börjar med att springa milen, sen kör jag fys i en timme, sen springer jag 
    5km och sen avslutar jag helgen med mys framför tvn.

4. Om du var tvungen att byta position, vilken position skulle du välja då?
    Då skulle jag vilja vara målvakt.

5. Hur ser ditt liv ut om 10 år?
    Jag är gift med handbollsproffset Ken Tollbring och vi håller på att producera 
    fram nya handbollsspelare.

6. Civilstånd?
    Förhållande

7. Vad skulle du göra om du vann 30 miljoner?
    Bygga en ny sporthall till RIMBO HK.

8. Vad är roligast att göra på en handbollsträning?
    Stå och slåss i försvaret.

9. Om du fick ta med hela laget till ett annat land, vilket land skulle du välja?
    Qatar

10. Vilken är din favoritlåt?
     Rimbos tappra krigare

11. Skriv något som du inte tror att många vet om dig.
      Jag var första Rimbo-tjej i landslaget…


Av rimbodam - 20 november 2010 09:24

  

Född 1987

 

1. Om du skulle vara Johan för en träning, hur skulle den träningen se ut?
Jag skulle nog göra nåt annat än handboll, men det är nog bara för jag inte är så jäkla bra på handbolls övningar ;) tror jag skulle köra friskis och svettis, eller nåt med musik och dans!
(om det nu absolut måste vara handboll, skulle ja köra positioner hela träningen) haha

2. Om du fick vara en annan spelare i laget, vem skulle du vilja vara, och varför?
Jag skulle nog vara målvakt, vi har fyra så jag skulle vara Åsa, Rebecka, Sandra eller Gabbi :)
Bara för att det måste vara sån jävla skön känsla att göra räddningar!

3. Vad gör du en handbollsledig helg?
Eftersom min 24/7 kompis jobbar nu, så passar jag på att umgås med henne ganska mycket på helgen (; och med våra respektive offcörs! det händer även att jag tar mig förbi Anna och Håkan berg för att dricka kaffe och snacka handboll ;)

4. Om du var tvungen att byta position, vilken position skulle du välja då?
Ja eftersom jag tidigare nämnde målisbiten så tror jag att jag skulle omskola mig till det! om det nu fanns ett sätt som gjorde så att min bollrädsla försvann!

5. Hur ser ditt liv ut om 10 år?
Jag har ett hus, kids eller kid, bra jobb, lägenhet i Spanien och stuga i fjällen! Eller det är iaf mina drömmar, kanske fortfarande kämpar vidare som gammal räv på handbollsplanen, haha (ej troligt) har nog ett friskis och svettis årskort! Och så sjunger jag med min syrra i vårt familjeband som är känt över hela Sverige... haha

6. Civilstånd?
Förhållande

7. Vad skulle du göra om du vann 30 miljoner?
Som sagt, det jag gör inom 10 år är väl mer eller mindre om jag vinner 30 millar... ge tillbaka mycket till mina föräldrar!

8. Vad är roligast att göra på en handbollsträning?
Två mål och positionsskott såklart (;

9. Om du fick ta med hela laget till ett annat land, vilket land skulle du välja?
Australien (bara för att dit vill ja helst åka nu)

10. Vilken är din favoritlåt?
Typiskt, jag har alldeles för många, hjärnsläpp!
Drar till med Changes - David Bowie!

11. Skriv något som du inte tror att många vet om dig.
Vet inte om så många vet att när jag, Malin och Ewe var runt 11-12 år var vi med i ett tjejband på en 6 tjejer som hette Chili-girls.. haha, namnet var ju rätt hippt i jämförelse mot va vi gjorde.. vi åkte runt på turné i rimbo och inte varsomhelst utan våra fáns fanns på Birgitta gården och Bergshyddan! Vi gjorde nog något gott genom att bjuda på "show" och vår största hitt var, kalla den änglamarken eller himlajorden om du vill...


Av rimbodam - 19 november 2010 05:47

  

Född 1987


1. Om du skulle vara Johan för en träning, hur skulle den träningen se ut?
Köra mycket individuellt. Samspelsövningar, och två mål..

2. Om du fick vara en annan spelare i laget, vem skulle du vilja vara, och varför?
Denna fråga är självklar.. Joseful såklarre! För hon är min bästis ;)

3. Vad gör du en handbollsledig helg?
 Svänger mina lurviga :) 

4. Om du var tvungen att byta position, vilken position skulle du välja då?
Linje kanske?

5. Hur ser ditt liv ut om 10 år?
Rik, gift, barn.

6. Civilstånd?
Sambo med en underbar man vid namn Andreas. (Ingen ring på mitt finger än, men jobbar stenhårt på det) ;)

7. Vad skulle du göra om du vann 30 miljoner?
Resa med Andreas, bjuda tjejerna på en weekend varje år(London, Paris, New York, Milano, Barcelona)
Köpa en stor fin villa.

8. Vad är roligast att göra på en handbollsträning?
Retas med Cassie ;)

9. Om du fick ta med hela laget till ett annat land, vilket land skulle du välja?
Danmark för att kolla på världens bästa Damhandboll

10. Vilken är din favoritlåt?
Vet inte, allt som går och dansa till..
 
11. Skriv något som du inte tror att många vet om dig.
Att jag pratar med min mamma nästan varje dag, är en riktig mammagris.. (vet iof alla som känner mig väl)


Av rimbodam - 18 november 2010 16:30


Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Elin Fröjds 21-årsdag!

Tyvärr har hon gått och blivit sjuk.. Krya på dig stumpilumpi! :)



Ikväll är det sen träning. Hoppas på mycket fart och fläkt! Det är roligast, enligt mig, när vi springer mycket på träningarna, t.ex barcaövningen.  


Nu ska jag käka,

hejsvejs!

/Ida R


Ovido - Quiz & Flashcards