RHK dam Allvenskan & Div 2

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Debutanter på G igen!

Av rimbodam - 17 november 2011 22:02

Nu var denna veckas träning slut. Idag kändes det faktiskt riktigt bra måste jag säga! Vi värmde upp med fotboll, och som vanligt vann oldiesarna. Tror inte jullarna gjorde ett enda mål, och vi gjorde typ 7?!


Sen var det tvåmål resten utav träningen, och vi bytte spelare mellan lagen lite titt som tätt för att de som med mest sannolikhet kommer spela med varandra, skulle få träna med varandra.


På lördag kl 12:45 möter vårt u-lag HF SIF. Ett derby alltså! Ska bli kul att se :) Har för mig att Team Rimbo förlorade på försäsongen emot HF SIF, men denna gång tror jag på vinst!

Klockan 16:15 möter a-laget Kärra, som ligger på en andraplats i serien just nu. Som jag skrivit förut så mötte vi Kärra i elitserien, två förluster för vår del.

Och nu till debutanterna. TRUMVIRVEL!!!! Sofie Spehar gör sin första match i a-laget för denna säsong. Hon har hittills spelat en u-lagsmatch, och kommer även att spela u-lagsmatchen emot HF SIF innan a-lagsmatchen. Skönt att ha en vänsterhänt på 9m igen!

Och till nästa debutant... TRUMVIRVEL!!!! Salina Andersson är tillbaka i Rimbo HK Roslagen, och kommer göra sin allra första match i Rimbo för denna säsong. Hon har varit och skrotat lite i Capeirotumba hittills, men är nu tillbaka i Rimbo. Hon kommer också att spela matchen emot HF SIF innan.


   


Nu tänkte jag berätta om en rolig grej som hände efter träningen. Jag hade bilen dit, och skulle skjutsa hem Ronya och Petra. När vi sitter i bilen och ska köra iväg, så ser vi att Sofie ska backa. Så jag stannar bilen, sen slänger jag mig på tutan. Och ni skulle sett Sofies ansiktsuttryck! Haha, herre Gud så vi skrattade! Hon såg inte att det var vi som tutade heller, så hon blev ju livrädd. Det var en syn för Gudarna kan jag säga ;)


Det har även kommit ut till laget nu att Johanna Lillje valt att inte fortsätta. Tiden räcker helt enkelt inte till pga plugg och jobb. Vi accepterar hennes beslut och hoppas hon kommer och stöttar oss på våra hemmamatcher när hon har tid!


Nu ska jag sova, ha det så bra så ses vi i Valvet på lördag!

/Ida R

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rimbodam - 24 november 2011 17:20

Nu är allt klart. Bloggen är flyttad till http://norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/handbollsbloggenidarosman/1.1448737-handbollsbloggen Hoppas ni följer med dit och fortsätter läsa! :)   /Ida R ...

Av rimbodam - 23 november 2011 18:16

...till Norrtelje tidnings hemsida. Anders ringde mig igår och frågade om jag hade lust att flytta bloggen och börja blogga på deras handbollsblogg i stället, eftersom det inte är så mycket liv i den för tillfället. Så jag tänkte att det kunde ju var...

Av rimbodam - 21 november 2011 17:18

Nu har det gått några dagar sedan den tunga förlusten emot Kärra. Vi räckte inte till, Kärra var alldeles för svåra för oss i lördags. En förlust kan jag acceptera emot ett sånt här bra lag, men en förlust med 24-44 kändes lite väl mycket. Känslan ef...

Av rimbodam - 16 november 2011 16:48

Ja, jag måste säga att det blev en rätt stor grej efter Helltonförlusten. Haha! Först 60 kommentarer på NTs hemsida, sen skrev jag mitt inlägg här och fick en del konstruktiv kritik, och sedan blev det en helsida idag i tidningen. Jag har fått sagt...

Av rimbodam - 15 november 2011 17:17

Som ni alla vet förlorade vi matchen emot Hellton förra veckan. Det sög. Riktigt hårt faktiskt. Vi borde vunnit den matchen, precis som alla andra matcher vi förlorade. Vi ÄR faktiskt bättre än alla de lag vi mött, bara att vi har väldigt svårt att f...

Ovido - Quiz & Flashcards