RHK dam Allvenskan & Div 2

Alla inlägg under oktober 2011

Av rimbodam - 31 oktober 2011 18:15

Äntligen så kom vinsten! Riktigt skönt att slippa förlora måste jag säga.

Kajsa har skrivit ett referat om matchen på www.rimbohk.com där ni kan läsa om matchen.

Bra jobbat tjejer! Nu väntar en matchledig helg, MEN vi fortsätter träna ändå (självklart!).


Nu tänkte jag skriva en sak som kommer helt ifrån mina egna tankar och vad jag själv tycker:

Jag tjatar ofta här på bloggen om att "kom och heja på oss, håll tummarna för oss". Jag är riktigt riktigt besviken på publiken den här matchen. Vi på bänken sitter och klappar ock klappar och försöker få igång publiken, men det var riktigt segstartat den här matchen. Det var faktiskt jättetråkigt för oss spelare på bänken att se en publik med armarna i kors som endast klappade när vi gjorde mål. Självklart fanns det dom som klappade mer än så, men det var jättetråkigt att inte få känna ett endaste litet "tryck" ifrån den publik som var där (ca 150 personer).

Jag själv älskar att sitta på herrmatcherna och klappa och heja med resten utav publiken, och det är ett riktigt skönt tryck i hallen då. Det är mycket roligare att titta på handboll när det är mer liv!

Jag hoppas att vi ska börja vinna fler matcher nu, då kanske vi lockar mer publik. Sista matchen i div 1 när vi mötte Westermalm, och en vinst skulle betyda "direkt upp i elitserien", då var det över 700 (!) personer i den gamla sporthallen.

Vi gör vad vi kan, tro oss! Vi förlorar inte med vilja, vi vill vinna matcher lika mycket som alla andra lag.


Kände att jag var tvungen att få det där sagt, om det var rätt eller fel forum att skriva ut det i, det får jag ta i så fall.


Ikväll är det träning 19-21:30. Hoppas det kommer fler brudar än vad det brukar göra!


Ha en bra kväll!

/Ida R

Av rimbodam - 29 oktober 2011 12:30

Jaha, då var det dags för match igen, denna gången emot GuIF!

Vi har koncentrerat oss mest på försvarsspelet denna vecka, så vi hoppas att det ska fungera nu. Fungerar det så har vi mycket utav matchen vunnen!

Förra säsongen mötte vi GuIF på hemmaplan och gjorde en riktigt bra första halvlek. Men sen i andra tappade vi en stor (tror jag?) ledning och det slutade med förlust.

Borta däremot! Vi åkte ner till Eskilstuna med endast två avbytare (!). Det var även den matchen vi började med "fisken". Ni vet när Cassie sprang ensam in till mitten utav planen på inspringet och fiskade in oss andra.

Det var en riktig kämpamatch, det kan jag lova er som inte såg den. Vi vann med två bollar!


De förändringar som jag vet ifrån GuIF lag ifrån förra året, är att Emma Göransson gått över till Västerås/Irsta (eller vad dom nu heter) och Jozefine Nygren har gått till CapeiroTumba. Sen vet jag inga mer förändringar!


 


Vi ska kämpa för vinst idag, det är dags nu. Det är dags för oss att visa vår publik vad vi kan och vad vi går för. Vi VET att vi kan, och vi VET att vi vill.


Så ta en ned till Sparbankshallen 16:15 idag och stötta oss och heja på oss. We need it!


Vi ses i Valvet!

/Ida R

Av rimbodam - 24 oktober 2011 22:25

Vi startade matchen riktigt bra. Vi gick ifrån till 3-0 innan Alfta gjorde första målet.

Jag kan säga att jag hade inte jättebra koll på klockan och alla mål, jag vet bara att det blev onödigt jämt. De hade väl en spelare som gjorde det mesta, nummer 6. Hon sprang runt som en liten slinkande ål och var precis överallt. Så vi hade faktiskt lite problem med henne ett tag. Nummer 15 var också en av de bättre spelarna i Alfta.

Efter första halvleken ledde vi med 15-13 (tror jag?). Madde och Kajsa var mycket besvikna med våran attityd på plan, och ibland på bänken. Alldeles för mycket gnällande på varandra, vilket vi pratade om innan att vi inte skulle göra.

Vi fick helt enkelt rycka upp och oss börja peppa varandra i stället. Andra halvlek fortsatte som första. Det var jämt och tillslut gick Alfta om med ett mål. Sedan var det bara för oss att ta oss i kragen och kötta på. Vi gick ifrån med 4-5 bollar kanske.

Även fast vi inte spelade så himla bra, så kändes det ändå som att vi skulle vinna. För vi var verkligen bättre än dom! Vi hade problem i försvaret, och ibland blev det stillastående i anfallet.

Hur som helst så vann vi matchen med 30-24.

Bra jobbat tjejer!


Imorgon är det träning som vanligt 18:30-20:00.

Ses där!

/Ida R

Av rimbodam - 24 oktober 2011 18:16

Igår spelade u-laget 27-27 emot Arbrå borta. Jag vet ingenting om matchen, förutom att Alice fick rött kort, men att laget kämpade in i det sista och lyckades spela lika. 1 poäng är bättre än 0. Bra jobbar brudar!


Ikväll är det u-lagsmatch emot Alfta hemma i valvet. Jag kommer göra min första div 2 match för säsongen, och det ska bli riktigt roligt! Ser fram emot att få prova spela med 96-tjejerna för första gången, Ida Holmqvist och Lina Wessberg.

Jag vet faktiskt ingenting om Alfta, förutom att dom bor vääääldigt långt borta. Tungt att åka på en så lång bortamatch en måndagkväll klockan 20:20. Creed till dem!


Ja, det finns väl inte så mycket mer att skriva just nu. Får se om jag orkar skriva ett litet "om-matchen-inlägg" ikväll när jag kommer hem. Tveksamt.


See ya!

/Ida


ps. förhoppningsvis kommer vi få läsa en del utav Ronya Harnebäck här inom en snar framtid.

Av rimbodam - 23 oktober 2011 11:57

Ja, vart ska jag börja nu då..

Jag och Ronya åkte med till matchen som "skadade supportrar". Vi hade tänkt sitta med på bänken och peppa tjejerna (vilket verkligen hade behövts). Men det fungerade inte pga konstiga avtalsregler mm. Så vi fick inta en liten läktare med 8 stycken andra Rimbosupportrar.


Matchen började iallafall väldigt bra. Rimbo låg i täten hela tiden och det flöt på allting. Efter en stund gick G-berg ut och punktade Cassie, och Rimbos ledning med 4-7 försvann och blev till 14-10 på kort tid.

Det är svårt att förklara en sån här match, det är mycket lättare att förklara en vinst där alla är glada, taggade och kör gärnet.

Det kändes nästan som att vi gjorde deras väldigt väldigt duktig!

Som mest låg vi under med 8 bollar, men i slutet snyggade Rimbo till siffrorna och det blev en förlust med "endast" 4 bollar (30-26).

Johanna Lillje utsågs idag till matchens lirare!


   


Idag håller vi tummarna för Team Rimbo som tar sig an Arbrå!


Här har ni lite filmer att titta på som jag fick med igår:


Petra moonar för Husse, Sara, Mulle, Elin och Lollo på motorvägen

Inspring

Johanna gör mål

Cassie skjuter rakt i kryllan

Straff utav Johanna


Tack för mig!

/Ida R






Av rimbodam - 22 oktober 2011 10:49

Då har det varit lite bloggtorka här igen då. Det kan bero på att jag inte har tränat den här veckan, och inte varit ner och tittat på någon träning heller.


Idag är det nykomlingarna Gustavsberg som står för motståndet. Det är bortamatch för våran del, och vi har för dagen en tunn trupp kan man nog kalla det.

Ronya Harnebäck är fortfarande borta pga muskelinflammation, Ronja Andersson är på kurs i Göteborg, och jag själv har blivit rekommenderad att vila ifrån match den här helgen pga min axel.

Ronja kommer att ersättas utav Louise Eriksson, som har spelat tre matcher tidigare. Jag själv och Ronya kommer att ersättas utav ingen mindre än Malin Söderlund!

Malin har hittills inte spelat några matcher. Men vi får väl se, nu kanske hon får en nytändning att hoppa på tåget igen!


Eftersom G-berg är nykomlingar så vet vi inte så mycket om dem. Jag mötte G-berg senast när jag var a-flick i SM steg, och de laget ser säkert (precis som oss) annorlunda ut idag!

G-berg har 4/4 möjliga förluster hittills. Vi har 3/4.


Den här matchen ska vi inte förlora. Jag hoppas att de spelare som ska spela är taggade till tusen och kommer göra allt för att ta hem 2 poäng till Rimbo idag!

Såhär skriver G-berg inför matchen emot oss:

"Rimbo Roslagen, som för två säsonger sedan spelade I elitserien, är ett kontringsstarkt lag. En spelare att hålla ögonen på är snabba niometersspelaren Cassandra Tollbring, en verklig stortalang som var uttagen till sommarens U19-EM I Holland men missade mästerskapet på grund av magsjuka."


 


Direkt efter matchen öser vi hem för att titta på herrarnas allsvenska match emot OV Helsingborg i Valvet. Vi hoppas även att de ska ta hem 2 poäng.

Vi siktar på full pott helt enkelt!


U-laget har bortamatch imorgon (söndag) och hemmamatch på måndag. Imorgon är det Arbrå som står för motståndet på bortaplan. På tal om Arbrå så debuterade jag i damlaget när de spelade i div 2 för några år sedan, mot just Arbrå!

Arbrå har hittills tagit hem 2 vinster utav 4 möjliga. En förlust och en x match.

 


På måndag kommer Alfta på besök i lilla Rimbo. Alfta ligger i botten på serien än så länge, med 4 förluster utav 4 möjliga.

Vi hoppas även att u-laget tar hem 4 utav 4 möjliga poäng.


 


Håll tummarna för oss nu!

/Ida R


Av rimbodam - 17 oktober 2011 17:13

Ja.. Vart ska jag börja? A-laget kunde tyvärr inte bjuda på någon speciellt rolig match att titta på.

Ni får läsa Kajsas referat om matchen på hemsidan, för jag vet inte hur jag ska förklara den här matchen på ett "roligt" sett.

Så i stället får ni se på tre par filmer som blev inspelade under våran "innan-match-jogging".







 U-laget hade match igår emot Avesta Brovallen. Det var heller ingen toppenmatch, men laget vann med 9 (?) bollar ändå! Bra jobbat tjejer!

Det blir ingen träning för mig ikväll. Börjar snart tro att jag är hypokondriker. Har jag inte ont på ena stället så har jag ont på andra! 
  
Ha det bra!

/Ida R


Av rimbodam - 11 oktober 2011 17:46

Vi är snart mitt inne i en ny träningsvecka. Känns bra!

Träningen igår var det full fart på, och det såg och kändes lite tuffare ut en vanligt. Iallafall jag själv fick en del stryk både i försvar och anfall!


U-laget har sin nästa match på söndag den 16 oktober emot Avesta Brovallen HF kl 11:30 i Valvet. De två senaste matcherna har varit så jämna som det bara går för u-laget, så det ska bli kul att se, om jag själv inte spelar!


A-laget har nästa match hemma i Valvet på lördag kl 16:15 emot Nacka HK. Vad jag har sett och hört så har Nacka en 9m spelare och en målvakt, som jag mött genom alla mina handbollsår, bytt till Eslöv och spelar numera i elitserien. De har även två andra 9m spelare som spelar i Skuru (a-laget). Så det ska bli spännande att se vad Nacka kommer med för lag på lördag!


Nu är det dags att byta om för att snart bli hämtad utav Fröjden och sen ner på träning!


Tjingiling

/Ida R


 

Ovido - Quiz & Flashcards