RHK dam Allvenskan & Div 2

Direktlänk till inlägg 11 november 2011

Nu fick jag nog!

Av rimbodam - 11 november 2011 16:55

Vi kan ju börja med den här kommentaren som "Roffe" skrivit på NTs hemsida:

"Tråkigt att det går så dåligt för tjejerna. Som jag har förstått så är det väl ett fåtal personer som styr klubben med järnhand så kanske är det som är felet och som får spelarna att underprestera?"

 

Varför skulle det vara någon/några med "järnhand" som gör så att vi underpresterar? Det är vi tjejer som går ner till hallen 3 gånger i veckan och får träna handboll 1,5 timme per gång, INTE någon med "järnhand".

Det är vi tjejer som åker till matcher, det är vi som spelar, det är vi som gör mål, det är vi som missar mål, det är vi som vinner, det är vi som förlorar. INTE någon med järnhand. Det är VI spelare som gör precis allting ute på plan. Vare sig hela Rimbo HK vill att vi ska vinna varenda match eller inte, så är det INGEN förutom vi spelare på plan som kan göra något åt det. Hur mycket Mulle och Kajsa än skriker på oss ifrån bänken, och hur mycket folk än hejar på oss ifrån läktaren, så är det ingen utav dom som kan hoppa ner på plan och göra massa mål som gör att vi vinner. Det är bara vi spelare som kan göra det.

Så sluta skyll på de människor med "järnhand", och vilka människor det nu är du syftar på, så kan jag lova dig att de människorna gör allt det kan för att Rimbo HK Roslagen ska gå runt, och för att alla som vill spela handboll ska få spela handboll. Om de sen ser att en tränare utifrån inte fungerar, klart att dom sparkar den, eller klart att den tränaren avgår ifall han inte trivs. Så svårt är de väl inte?


Sen kommer vi till "målar-lasse"

"Förlust för Rimbo igen :(
Kan dom aldrig vinna eller? eller ja det står ju i artikeln att dom inte kan vinna, men jag tänkte att dom kunde försöka chocka alla genom att försöka vinna en match borta"

 

Allvarligt lilla "målar-lasse"... Tror du på allvar att vi spelare satte oss på bussen ner till Helsingborg, en ca 8-9 timmar lång bussresa, eller satt en söndagsmorgon på ett flygplan upp till Boden, och VILLE förlora? Tror du inte att vi gjorde allt vi kunde för att vinna? Hur dum får du vara egentligen. Det finns väl ingen spelare i hela världen som vill förlora!?


Det är ju helt sjukt. Vad är det för människor som sitter och skriver egentligen? Varför gnäller ni på ledningen? Kom ner till Sparbankshallen och säg allt till oss spelare rätt i ansiktet vad ni tycker direkt, för det är vi som har spelat, ingen annan. Ni kan säga att vi suger, att vi är bäst, eller vad ni nu vill säga. Men skyll inte på ledningen! Det är tack vare dom vi kan hålla på med den sport vi älskar.


Flera utav oss spelare var med och tog oss upp i elitserien. Tyvärr drabbades vi utav två skador de två första matcherna, på två utav våra nyckelspelare. Och tyvärr så fanns inte Allsvenskan de året vi gick upp, och jag tror nog att alla kan hålla med om att det var ett alldeles för stort hopp mellan div 1 och elitserien. Vi kan iallafall säga att "JAG har spelat i elitserien". Det är det inte många andra som kan, och jag är stolt över att ha spelat i elitserien, även fast vi förlorade varje match.


Ni som sitter och kommenterar negativt om Rimbo HK Roslagen så fort vi damer har förlorat, vad har ni lyckats med i era liv egentligen? Har ni några barn som utövar någon sport, men inte är på den nivån vi i handbollen är på? Är ni avundsjuka? De enda ni verkar lyckas med är att sätta er framför datorn, trycka på startknappen för att få igång datorn, leta er in på internet och skriva http://www.norrteljetidning.se (om ni inte redan har sidan på era favoriter, för då behöver ni ju bara använda den vänstra sidan utav musen och göra några knapptryck) och sedan leta upp första bästa rubrik där det står att Rimbo HK Roslagens damer har förlorat, och för att sedan skriva en vidrig kommentar.
Vad jag vet så är vi den mest framgångsrika klubben i hela Roslagen, + Rospiggarna. Har ingen direkt större koll på dom, vet bara att dom köper in en massa spelare, vilket inte Rimbo HK Roslagen gör. Vi kör på eget material!

Vad jag även vet, är att damernas utvecklingslag spelar i div 2, och herrarnas utvecklingslag spelar i div 3. Vad spelar Norrtäljes hockey och fotbollslag i? Rimbos hockey och fotbollslag? Alla innebandylag som finns i Roslagen? Och då snackar jag deras A-LAG. Jag menar, våra utvecklingslag ligger i högre serier än vad resten utav Roslagens lags a-lag spelar i!

Jag klankar inte ner på andra lag i Roslagen, absolut inte. Jag är glad för deras skull och antar att de har lika roligt som vi, vilken serie eller vilket lag man än spelar i. Jag vill bara få er att förstå vad jag menar.


Kom igen nu. Sluta gnäll på RHKs ledning, spelare och allt fan ni gnäller på. Se vad VI som klubb har lyckats med i stället, och var glad för vår skull!


JAG ÄR EN STOLT SPELARE I RIMBO HK ROSLAGEN!


Skrivet utav nummer #7 Ida Rosman

 

 
 
Ingen bild

Madeleine

11 november 2011 20:58

Så mycket sanningar du skriver Ida , mycket bra!

 
Ingen bild

Rädda Joppe!

11 november 2011 21:44

Upprört värre...

 
Ingen bild

Jeff

12 november 2011 12:08

ÄNTLIGEN!

 
Ingen bild

Annelie

12 november 2011 20:40

Bra skrivet!

 
Ingen bild

Lasse

16 november 2011 10:34

Bra skrivet måste jag säga!

Men sedan att jämföra olika idrotter och jämföra nivåer tycker jag du ska låta bli. rimbo hk utvecklingslag spelar i div3! jättebra. sedan att det bara finns 4 divisioner nämner du inget om. jämförelse med t.ex Roslagens innebandy som spelar i div 2, samt rimbo i div 3. upplands innebandyförbund har hela vägen ner till div 7 så de lagen ligger väldigt mycket högre upp i seriesystemen
än rimbo hk:s utvecklingslag.

Men kämpa vidare och kör ert eget race! lycka till i serien framöver. för varje förlust så kommer man ett steg närmare en vinst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rimbodam - 24 november 2011 17:20

Nu är allt klart. Bloggen är flyttad till http://norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/handbollsbloggenidarosman/1.1448737-handbollsbloggen Hoppas ni följer med dit och fortsätter läsa! :)   /Ida R ...

Av rimbodam - 23 november 2011 18:16

...till Norrtelje tidnings hemsida. Anders ringde mig igår och frågade om jag hade lust att flytta bloggen och börja blogga på deras handbollsblogg i stället, eftersom det inte är så mycket liv i den för tillfället. Så jag tänkte att det kunde ju var...

Av rimbodam - 21 november 2011 17:18

Nu har det gått några dagar sedan den tunga förlusten emot Kärra. Vi räckte inte till, Kärra var alldeles för svåra för oss i lördags. En förlust kan jag acceptera emot ett sånt här bra lag, men en förlust med 24-44 kändes lite väl mycket. Känslan ef...

Av rimbodam - 17 november 2011 22:02

Nu var denna veckas träning slut. Idag kändes det faktiskt riktigt bra måste jag säga! Vi värmde upp med fotboll, och som vanligt vann oldiesarna. Tror inte jullarna gjorde ett enda mål, och vi gjorde typ 7?!   Sen var det tvåmål resten utav trän...

Av rimbodam - 16 november 2011 16:48

Ja, jag måste säga att det blev en rätt stor grej efter Helltonförlusten. Haha! Först 60 kommentarer på NTs hemsida, sen skrev jag mitt inlägg här och fick en del konstruktiv kritik, och sedan blev det en helsida idag i tidningen. Jag har fått sagt...

Ovido - Quiz & Flashcards