RHK dam Allvenskan & Div 2

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

...när allt lagt sig

Av rimbodam - 21 november 2011 17:18

Nu har det gått några dagar sedan den tunga förlusten emot Kärra. Vi räckte inte till, Kärra var alldeles för svåra för oss i lördags. En förlust kan jag acceptera emot ett sånt här bra lag, men en förlust med 24-44 kändes lite väl mycket.
Känslan efter en sån här förlust, eller en förlust över huvud taget? Jag får ångest. Jag blir besviken. Jag känner att "fan jag orkar inte förlora längre, jag vill vara glad och hoppa i ringen med mitt lag".

Jag längtar verkligen tills det är dags för oss att vinna igen. Det är så svårt att förstå varför vi inte kan vara så bra som vi var de 15 första minuterna emot Kärra, för då var vi faktiskt riktigt bra!

Sen hände något. Det händer alltid något i någon match för oss. Vi kan aldrig hålla skärpan och fokusen uppe en hel match. Jag förstår inte varför, och det gör ingen utav oss i laget.


U-laget mötte HF SIF. Det var en jämn match rakt igenom, och u-laget förlorade med endast en boll. Väldigt surt! Men de var första förlusten för u-laget, så jag tycker det är starkt jobbat att inte ha förlorat en enda match efter 8 matcher.

Hade velat haft en till spelare som spelar i u-laget som kunde skriva om deras matcher här. Det hade varit kul om någon som spelar matchen skriver, så man får se de ifrån deras sida!


Vi kör på den här veckan nu. Hoppas inte alltför många blir sjuka, och att alla prioriterar handbollen nu. Vi spelar i div 2 och allsvenskan, och det är två divisioner högt upp i seriesystemet, så då måste man träna! Det är viktigt för hela laget att alla kommer och tränar, att vi ställer upp för varandra. Sen är det mycket roligare att träna när det är mycket folk på träningen!


Kom igen nu brudar!

/Ida R

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rimbodam - 24 november 2011 17:20

Nu är allt klart. Bloggen är flyttad till http://norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/handbollsbloggenidarosman/1.1448737-handbollsbloggen Hoppas ni följer med dit och fortsätter läsa! :)   /Ida R ...

Av rimbodam - 23 november 2011 18:16

...till Norrtelje tidnings hemsida. Anders ringde mig igår och frågade om jag hade lust att flytta bloggen och börja blogga på deras handbollsblogg i stället, eftersom det inte är så mycket liv i den för tillfället. Så jag tänkte att det kunde ju var...

Av rimbodam - 17 november 2011 22:02

Nu var denna veckas träning slut. Idag kändes det faktiskt riktigt bra måste jag säga! Vi värmde upp med fotboll, och som vanligt vann oldiesarna. Tror inte jullarna gjorde ett enda mål, och vi gjorde typ 7?!   Sen var det tvåmål resten utav trän...

Av rimbodam - 16 november 2011 16:48

Ja, jag måste säga att det blev en rätt stor grej efter Helltonförlusten. Haha! Först 60 kommentarer på NTs hemsida, sen skrev jag mitt inlägg här och fick en del konstruktiv kritik, och sedan blev det en helsida idag i tidningen. Jag har fått sagt...

Av rimbodam - 15 november 2011 17:17

Som ni alla vet förlorade vi matchen emot Hellton förra veckan. Det sög. Riktigt hårt faktiskt. Vi borde vunnit den matchen, precis som alla andra matcher vi förlorade. Vi ÄR faktiskt bättre än alla de lag vi mött, bara att vi har väldigt svårt att f...

Ovido - Quiz & Flashcards