RHK dam Allvenskan & Div 2

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Dags för match emot GuIF

Av rimbodam - 29 oktober 2011 12:30

Jaha, då var det dags för match igen, denna gången emot GuIF!

Vi har koncentrerat oss mest på försvarsspelet denna vecka, så vi hoppas att det ska fungera nu. Fungerar det så har vi mycket utav matchen vunnen!

Förra säsongen mötte vi GuIF på hemmaplan och gjorde en riktigt bra första halvlek. Men sen i andra tappade vi en stor (tror jag?) ledning och det slutade med förlust.

Borta däremot! Vi åkte ner till Eskilstuna med endast två avbytare (!). Det var även den matchen vi började med "fisken". Ni vet när Cassie sprang ensam in till mitten utav planen på inspringet och fiskade in oss andra.

Det var en riktig kämpamatch, det kan jag lova er som inte såg den. Vi vann med två bollar!


De förändringar som jag vet ifrån GuIF lag ifrån förra året, är att Emma Göransson gått över till Västerås/Irsta (eller vad dom nu heter) och Jozefine Nygren har gått till CapeiroTumba. Sen vet jag inga mer förändringar!


 


Vi ska kämpa för vinst idag, det är dags nu. Det är dags för oss att visa vår publik vad vi kan och vad vi går för. Vi VET att vi kan, och vi VET att vi vill.


Så ta en ned till Sparbankshallen 16:15 idag och stötta oss och heja på oss. We need it!


Vi ses i Valvet!

/Ida R

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rimbodam - 24 november 2011 17:20

Nu är allt klart. Bloggen är flyttad till http://norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/handbollsbloggenidarosman/1.1448737-handbollsbloggen Hoppas ni följer med dit och fortsätter läsa! :)   /Ida R ...

Av rimbodam - 23 november 2011 18:16

...till Norrtelje tidnings hemsida. Anders ringde mig igår och frågade om jag hade lust att flytta bloggen och börja blogga på deras handbollsblogg i stället, eftersom det inte är så mycket liv i den för tillfället. Så jag tänkte att det kunde ju var...

Av rimbodam - 21 november 2011 17:18

Nu har det gått några dagar sedan den tunga förlusten emot Kärra. Vi räckte inte till, Kärra var alldeles för svåra för oss i lördags. En förlust kan jag acceptera emot ett sånt här bra lag, men en förlust med 24-44 kändes lite väl mycket. Känslan ef...

Av rimbodam - 17 november 2011 22:02

Nu var denna veckas träning slut. Idag kändes det faktiskt riktigt bra måste jag säga! Vi värmde upp med fotboll, och som vanligt vann oldiesarna. Tror inte jullarna gjorde ett enda mål, och vi gjorde typ 7?!   Sen var det tvåmål resten utav trän...

Av rimbodam - 16 november 2011 16:48

Ja, jag måste säga att det blev en rätt stor grej efter Helltonförlusten. Haha! Först 60 kommentarer på NTs hemsida, sen skrev jag mitt inlägg här och fick en del konstruktiv kritik, och sedan blev det en helsida idag i tidningen. Jag har fått sagt...

Ovido - Quiz & Flashcards