RHK dam Allvenskan & Div 2

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

Glädjebesked nummer 1!

Av rimbodam - 8 november 2011 18:12

Jag skrev ett inlägg tidigare ikväll, men det försvann tydligen. Gör ett nytt försök!

 

Igår på träningen var det riktigt bra stämning kändes det som. Det var bra fart, och alla var på bra humör! Berodde detta på de två glädjebesked vi fick på snacket innan träningen?

Ronya som varit borta ifrån handbollen i några veckor pga muskelinflammation var ner på träningen och skulle tala om för laget hur allting låg till. Läkaren har sagt att hon får börja träna lite lätt nästa vecka. Så snart kanske hon är på banan igen! :)


Nästa glädjebesked får ni veta om ca 2 veckor. Så håll utkik! Ni kommer inte bli besvikna.


Imorgon har a-laget match emot Hellton. Hellton har vunnit en match och förlorat fem. Vad jag fått höra så har inte Hellton exakt samma lag som förra året, och Cassandra Tollbring och Sandra Stark har varit och sett en match, så dom har lite extra koll!

Debutant för matchen är Cassandra Andersson. Hon kan vara en riktig tjurkärring, men har en jäkla vinnarskalle! Jag tycker verkligen att hon har visat framfötterna inne på m6 de senaste träningarna!


U-laget har match i helgen, och då kommer Sofie Spehar göra sin första match för denna säsong.


Nu kommer Fröjdan och hämtar mig.

Ses på träningen tjejer! Hoppas på lika mycket fart och glädje idag :)

/Ida R

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rimbodam - 24 november 2011 17:20

Nu är allt klart. Bloggen är flyttad till http://norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/handbollsbloggenidarosman/1.1448737-handbollsbloggen Hoppas ni följer med dit och fortsätter läsa! :)   /Ida R ...

Av rimbodam - 23 november 2011 18:16

...till Norrtelje tidnings hemsida. Anders ringde mig igår och frågade om jag hade lust att flytta bloggen och börja blogga på deras handbollsblogg i stället, eftersom det inte är så mycket liv i den för tillfället. Så jag tänkte att det kunde ju var...

Av rimbodam - 21 november 2011 17:18

Nu har det gått några dagar sedan den tunga förlusten emot Kärra. Vi räckte inte till, Kärra var alldeles för svåra för oss i lördags. En förlust kan jag acceptera emot ett sånt här bra lag, men en förlust med 24-44 kändes lite väl mycket. Känslan ef...

Av rimbodam - 17 november 2011 22:02

Nu var denna veckas träning slut. Idag kändes det faktiskt riktigt bra måste jag säga! Vi värmde upp med fotboll, och som vanligt vann oldiesarna. Tror inte jullarna gjorde ett enda mål, och vi gjorde typ 7?!   Sen var det tvåmål resten utav trän...

Av rimbodam - 16 november 2011 16:48

Ja, jag måste säga att det blev en rätt stor grej efter Helltonförlusten. Haha! Först 60 kommentarer på NTs hemsida, sen skrev jag mitt inlägg här och fick en del konstruktiv kritik, och sedan blev det en helsida idag i tidningen. Jag har fått sagt...

Ovido - Quiz & Flashcards