RHK dam Allvenskan & Div 2

Alla inlägg under december 2010

Av rimbodam - 21 december 2010 05:01

...för idag är det våran yngsta spelare EMMA CARLSSONS födelsedag! Hon fyller hela 15 år!



Grattis din lilla parasit!  

Av rimbodam - 17 december 2010 16:58


Igår var det u-lagsmatch emot Vallentuna.

Vi spelade inte riktigt som vi skulle spela. Efter förra veckans vinst med 10 mål så underskattade vi Vallentuna. Man ska aldrig underskatta ett lag, och det gjorde vi. Men vi vann iallafall, och det är poängen som räknas!


Ikväll är det träning. 93erna är på JuniorElitcup så vi blir nog inte så många på träningen.

Jag hoppas det blir en lugn träning och att vi får sluta lite tidigare, för jag vill hem och se Robinson! :)


Nu har jag inget mer att skriva,

så Tjollahopp!


/Ida R

Av rimbodam - 15 december 2010 05:56


Idag fyller Sandra Stark 17 år. GRATTIS!


  

Av rimbodam - 14 december 2010 21:15


Det blev ingen träning igår pga att Upplands juniorer hade träning. Det var lite tråkigt, för jag hade velat träna.

Men idag körde vi på som vanligt. Fast egentligen kan jag inte säga att det var som vanligt, för vi var bara ca 11 stycken på träningen.

Vi värmde upp med minimål. Först körde vi lite oseriöst, oldies emot småttingarna. Sen delade vi upp oss i 3 lag och körde först till 5.

Efter det värmde vi upp armarna och Åsa. Vi tjejer som var där fick sköta träningen helt själva, då alla 4 tränare satt på läktaren och pratade med ordföraren.

Vi körde lite 4 mot 4, och sen två mål. Sen vill Ronya att vi skulle träna lite på alla kombinationer emot 1 mål, så då gjorde vi det.


Imorgon är det träningsledigt. Jag tycker det är rätt skönt att ha en dag ledig såhär mitt i veckan faktiskt.


På torsdag är det u-lagsmatch emot Vallentuna. Jag ska spela och det ska bli jätteroligt!


Nu ska jag gå och sova tror jag.

/Ida R

Av rimbodam - 13 december 2010 17:07

  

Född 1990

 

1. Om du skulle vara Johan för en träning, hur skulle den träningen se ut?
Volleyboll som uppvärmning, sen barcakontringar sen 2 mål resten :)

2. Om du fick vara en annan spelare i laget, vem skulle du vilja vara, och varför?

Salina, vill veta hur de är att stå där inne och brottas :)

3. Vad gör du en handbollsledig helg?
finns det handbollslediga helger? spelar man inte själv tittar man på några andra!

4. Om du var tvungen att byta position, vilken position skulle du välja då?
Vänsterkant

5. Hur ser ditt liv ut om 10 år?
Jag och Fredrik bor i vårat nybyggda hus och har 2 små handbollsknoddar :)

6. Civilstånd?
Förhållande

7. Vad skulle du göra om du vann 30 miljoner?
Resa!

8. Vad är roligast att göra på en handbollsträning?
Barcakontringar, !!!volleyboll!!! och match

9. Om du fick ta med hela laget till ett annat land, vilket land skulle du välja?
Norrland

10. Vilken är din favoritlåt?
Vastäba (hahahah)

11. Skriv något som du inte tror att många vet om dig
Vafan ni vet allt om mig :D

Av rimbodam - 13 december 2010 17:01


Här händer det inte mycket!

Jag blir tillsagd att jag måste skriva mer här, men jag har inte mycket mer tid och ideér än andra att sitta och skriva och veta vad jag ska skriva om.


A-laget vann iallafall matchen i lördags emot Partille. Riktigt bra match för er som inte såg!

B-laget vann sin match emot Vallentuna i torsdags också. De möts igen nu på torsdag. Vinst med 20 då?


Ikväll ska alla träna tillsammans (tror jag). Jag tycker jag hörde snack om det iallafall. Jag hoppas på barcakontringar!


Kom just på att jag har Ronya Harnebäcks svar på frågorna liggandes på facebook. Slänger in dom direkt efter det här!


Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer,

Tja!

/Ida R

Av rimbodam - 9 december 2010 17:05


Ja, nu har jag äntligen kommit hem efter resan ner till Skåne. Och nu kanske ni tänker: Klockan är ju 16:45?

Ja, klockan är 16:45. Jag kommer till den saken i slutet av detta inlägg!


Vi började resan kl 08:00 på onsdagmorgon. Vi som åkte var:

                        

Sen var ju självklart Johan och Patrik med, + att vi hade Lena Andersson och Marie Ödquist med som stöd.


På bussresan ner till Skåne hann vi titta på Hundtricket, Bröderna Karlsson och Bring it on 3 & 4.

Bring i on filmerna gjorde att vi blev taggade och fick lite cheerleaderkänsla i oss.


Första stoppet gjorde vi på en Frasses restaurang, som tyvärr var stängd.

Vi åkte vidare till nästa Frasses och där var det öppet, så där fick vi i oss lite mat. Jag tror tyvärr inte att det var någon i laget som var nöjd med maten. De 3 som åt rödspättan fick ont i magen när det var dags för match.


När vi väl var framme i Höör's sporthall, så möttes vi av en strålande sol, kunde man tro. Nej, det var faktiskt golvet. Det var heeelt knallgult!

I omklädningsrummet fortsatte cheerleadersnacket och det var riktigt bra stämning.


Eftersom att Patrik redan har skrivit om matchen, så tänkte jag att jag kunde skriva in några roliga händelser under dagen.


- Tessan får frikast (när vi står i försvar då Höör's spelare gör steg eller något liknande). Nummer 77 i Höör släpper inte bollen, vilken gör att Tessan får mord i blicken och suger tag i tröjan vid vänstra bröstet på nummer 77. Jag tar tag i Tessan för att lugna henne lite, men det var för sent och Tessan åker på två minuter. Gabbi i målet säger till Tessan "Tessan lugna ner dig!", och Tessan svarar tillbaka med gråten i facet "Men hon då?!".


- När Tessan sitter på bänken och är utvisad säger hon "Kom igen nu domarn". Tur att han inte hörde att det var hon, då hade hon garanterat åkt på rött. Efter det sa Johan åt henne att hålla käften.


- Innan jag berättar den här roliga grejen, ska ni veta att nummer 77 kom från ett annat land. Elin får ett slag på munnen och stannar upp spelet. Nummer 77 (ännu en gång) blir grinig och säger något till Elin, jag antar att hon tyckte att Elin var fjollig. Elin säger tillbaka "Dra tillbaka till ditt hemland istället".


- Domarn börjar mucka med Cassie när hon försöker hålla en konversation med Gabbi i målet.


- Efter matchen i omklädningsrummet säger Tessan "Alltså jag måste fan söka ifall jag har ADHD"


- Det var nära att vi inte fick med oss alla spelare hem till Roslagen igen, då en av spelarna höll på att gasa ihjäl resten av spelarna i duschen med en blötfis. Nämner inga namn.


På hemvägen satte vi på en skräckfilm efter att ha ätit på Donken. Jossan och Elin var livrädda!


Nu ska jag berätta varför jag inte kom hem förrän nu.

Eftersom att jag jobbar inne i Stockholm, Gamla stan, så hade jag bestämt mig för att hoppa av i Danderyd och åka till Gamla stan och sova i lägenheten jag jobbar i, eftersom hon som bor där jobbar på västkusten och inte är hemma i veckorna. Jag skulle då slippa åka fram och tillbaka som ni kanske förstår.

Klockan 04:00 blir jag avsläppt och sa hejdå till laget i Danderyd.

När bussen åkt iväg och jag går med min tunga väska emot ingången ner till tunnelbanan, så är dörrarna låsta. Wtf tänkte jag.. Sen tittade jag över till andra sidan vägen och ser att även den ingången är låst.

Precis vid ingången på andra sidan vägen sitter det en skylt som visar när nästa tåg går. 05:03 står det på den!

Jaha... Som ni förstår fick jag sitta ute på en bänk tills dörrarna öppnades. I totalt 40 minuter satt jag ute själv och var livrädd, eftersom det hela tiden hördes som att någon kom emot mig. Jag märkte sedan att det var platsband som slog emot marken.

Efter att 40 minuter gått fick jag vänta ytterligare 25 minuter tills tåget gick.

När jag kom fram till Gamla stan, och gått till lägenheten där jag jobbar och hade tänkt sova, så låser jag upp dörren, går in och ser ett par herrskor och en herrjacka i hallen. "Det här är inte sant" tänkte jag. Någon var hemma och jag blev tvungen att låsa dörren försiktigt igen och gå och sätta mig i trapphuset och vänta tills han som var i lägenheten skulle dra.

Jag tror jag satt i ungefär 20 minuter längst ner i trapphuset och väntade. Sen, när han hade stuckit, så gick jag upp igen och tog en säng och la mig och somnade till 08:30 ungefär.

Så jag fick iallafall sova 2,5 timme ungefär.

Lång historia, menmen..


Nu har det här inlägget blivit väääldigt långt, så nu måste jag avrunda.

Hoppas jag inte har glömt något. Tänkt bjuda på lite bilder som hamnade på min kamera också.


Lycka till på matchen ikväll Team Rimbo!

/Ida R


             

  

Av rimbodam - 5 december 2010 16:28


Det var ett tag sen jag skrev nu, pga privata händelser som jag inte tänker ta upp här. Ni som vet, är antagligen dom som behöver veta.


I helgen har juniorerna spelat SM. De tog hem alla tre matcher och är ju vidare till steg 4.
Jag såg inte alla matcher då jag var och julhandlade igår. Men idag tittade jag på matchen emot GuIF, och det var en kul match att se!


På onsdag har a-laget match borta emot H65 Höör, som för tillfället ligger på tredje plats i serien.

U-laget möter Vallentuna borta på torsdagkväll. Vallentuna ligger sist i serien med 3 poäng.


Jag ska ta tag i skrivandet, och ska försöka skriva så ofta jag kan!

Ha en skön söndagkväll!

/Ida R

Ovido - Quiz & Flashcards