RHK dam Allvenskan & Div 2

Alla inlägg under september 2011

Av rimbodam - 27 september 2011 21:54

Japp, jag har åkt på en liten förkylning tror jag. Och som vanligt när jag känner av minsta lilla skit, så tränar jag inte, för jag vet att min kropp bara blir sämre. Så nu har jag inte tränat den här veckan hittills (det har ju bara gått två dagar).


Igår hade vi en ny 18-åring i laget. Det var dags för Sophia "LaFleur" Blomqvist att fylla år. Grattis pudding!


 

Jag har inte så mycket mer att skriva ikväll. Träningarna kan jag inte skriva om, och det har inte varit några fler matcher hittills.


Vi hörs när jag är nere på plan igen!

/Ida R

Av rimbodam - 22 september 2011 21:55

Idag var det Lollos tur att fylla år. Hon fyller 19 år idag! Dock så ligger hon hemma i feber.

Krya på dig och Grattis på födelsedagen!


 


/Ida R

Av rimbodam - 21 september 2011 21:22

Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag har haft ett leende på läpparna enda ifrån slutsignalens ljud tills nu. Jag kan inte sluta le!


Det här kan vara en utav de skönaste vinsterna jag varit med om, det kändes som att det var en serieseger.


Jag kan tänka mig att det kommer upp ett referat på http://www4.idrottonline.se/default.aspx?id=159956 ikväll eller imorgon. Det jag kan säga kort om matchen är att det var en svajig första halvlek ifrån vår sida. Vi låg nog under hela första halvlek (tror jag?).

I andra halvlek började vi allihopa ta ansvar och gjorde allt för varandra. Det märks att vi har kört stenhårt i sommar. Det är den som gör att vi orkar kämpa oss ikapp Capeirotumba och komma om. Som mest ledde vi med 5 bollar.


När vi alla kommit in i omklädningsrummet sjöng vi, slog i väggarna, sprutade ner Mullemeck med vårt vatten.

En välförtjänt seger!


Rimbo HK Roslagen är att räkna med denna säsong!

Tack alla ni som var där och stöttade oss. Det var helt klart grymt, magiskt!


/Ida R

Av rimbodam - 20 september 2011 16:46

Idag är det bara en dag kvar till seriepremiären för Rimbos allsvenska damlag. Ca 26 timmar om man ska vara exakt.

Det är Capeirotumba som står för motståndet. Förra året förlorade vi båda mötena, och även på cupen vi var på för några veckor sedan blev det förlust för Rimbo. Men nu är det ny säsong och nya tag. Spelar vi så bra som vi gjorde emot Skånela senast, så är matchen vår.

19:00 är det dags i Sparbankshallen, även kallat Valvet. Be there!


De två träningspass vi har innan matchen den här veckan kommer "anpassas" till a-laget, och torsdagsträningen kommer vara åt juniorerna som åker och spelar JSM i Bollstanäs i helgen.

Vi hoppas att våra juniorer kommer ta sig lika långt det här året, och även att vi får ha finalspelen hemma i Valvet. Det var mycket mäktigt förra året måste jag säga, trots att jag bara satt på läktaren!


Nu blir det en siesta för min del innan träningen börjar.


/Ida R

Av rimbodam - 18 september 2011 16:52

Äntligen har jag fått tag på ny bild så jag kunnat göra om designen på den här bloggen. Hoppas ni gillar det!

Får se om jag gör lite fler ändringar senare.


Byebye!

/Ida R

Av rimbodam - 18 september 2011 13:30

Jag vill börja med att göra en rättelse. För att ingen ska känna sig utanför, eller ej välkommen, så välkomnar jag ALLA tjejer som är födda -96 och uppåt till att komma och träna med damlaget. Ni är nu så gamla att ni får spela i div 2!


 

Div 2 laget hade idag match emot Enköping. Två nya ansikten fick vi se idag. (Eller ska man kalla det ena ansiktet nytt?). Emelie Bladlund gjorde sin första match med damlaget, och Ann-Sofie Larsson fick hoppa in och stötta som målvakt. Det är inte första gången Annso ställer upp, och hon gör det riktigt bra! Emelie visar heller ingen rädsla, trots att hon inte tränat med damlaget tidigare, utan tar för sig och gör det mycket bra hon också!


Det var aldrig något snack om vilket lag som skulle vinna, för idag var Team Rimbo det bättre laget och vann med 15 bollar tror jag. Riktigt bra match utan Rimbo tycker jag!


Imorgon börjar en ny träningsvecka, och på onsdag har a-laget seriepremiär hemma emot Capeirotumba. Kom dit och stötta oss!


Ha en fin söndag!

/Ida R

Av rimbodam - 16 september 2011 15:47

Ja, ni läste rätt. Vårt u-lag som spelar i div 2 har på söndag sin första seriematch. Den spelas hemma i Valvet emot Enköping kl 11:30. Den skall ses!

Nya ansikten kommer att synas då en del f96 kommer att börja spela i u-laget för att stötta upp oss. På söndag ser vi Emelie Bladlund som spelar 9m, om jag inte minns fel! I framtidens matcher kommer vi även se Ida Holmqvist, Lina Wessberg och Lovisa Sjöbeck.


 

   

Träningen har rullat på i veckan och vi jobbar på som vanligt.

Vi som beställt skor har kunnat hämta ut dom på Intersport i Norrtälje nere på stan. Mina satt som en smeck!


Norrtälje tidning har även varit och fotat oss allihopa. Vet inte när bilderna kommer visas i tidningen, men det visar sig!


Vi ses i Valvet på söndag!

/Ida R



Av rimbodam - 13 september 2011 16:39

I lördagsmorse stod vi klara kl 09:00 på Valvets vackra golv.

Vi startade upp med minimål, och efter det körde vi på i 2 timmar med samma övningar som vi brukar köra. Det var en väldigt bra genomförd träning!


Efter handbollsträningen fick vi mat som några mammor fixat ihop, det tackar vi för! Det bjöds på pastasallad med bröd och en morotskaka till efterrätt. Yummi!

Sen fick vi ta det lugnt ett tag, för sedan väntade det värsta...


Vi tog oss till Brottby där Mathias väntade på oss. Det blev en uppvärmning på ca 1,5 km kanske (är inte jättebra på avstånd).

Väl framme så fanns den brantaste och värsta backe jag någonsin skådat. Hur skulle vi orka ta oss upp?

Vi skulle springa uppför den där helvetiska backen 10 gånger, och varje gång vi kom upp gjorde vi en armhävning. Samma sak när vi kom ner.

Det tog en stund, men vi klarade det allihopa. Mycket bra!!

Efter det blev det nerjogging på kanske 2 km, om inte mer. Vi var väääldigt möra efter det kan jag säga!


Efter springpasset tog vi oss till Kullängen där Brenton Bate väntade på oss. Där blev vi uppdelade i tre jämna lag, och sen körde vi igång med teambuilding. Det var länge sedan jag skrattade så mycket, för det var så himla roligt!

Alice har lagt upp bilder ifrån facebook från vårat äventyr, och Emma Svedlund har lagt upp ett kollage på sin blogg som ni kan titta på här: http://www.februaribarn.devote.se/


På söndagen väntade två träningsmatcher emot Skånela, en match för u-laget och en för a-laget.

För u-laget blev det är tråkig förlust. Jag ska inte säga varför det hände eftersom jag inte var med och spelade, och inte såg hela matchen. Men på Mulle berodde förlusten på stillastående anfallsspel (om jag minns rätt).

A-laget blev det desto roligare för. I början var vi inte alls med, vi var riktigt dåliga faktiskt. Vi slarvade både framåt och bakåt och låg under med 1-5 ett tag.

Sedan tog vi tag i matchen och det var aldrig något snack. Vi vann med 35-19 och det var rättvisa siffror!


Tack laget för en underbart rolig helg!

/Ida R

Ovido - Quiz & Flashcards