RHK dam Allvenskan & Div 2

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Vinst emot "Guffarna"

Av rimbodam - 31 oktober 2011 18:15

Äntligen så kom vinsten! Riktigt skönt att slippa förlora måste jag säga.

Kajsa har skrivit ett referat om matchen på www.rimbohk.com där ni kan läsa om matchen.

Bra jobbat tjejer! Nu väntar en matchledig helg, MEN vi fortsätter träna ändå (självklart!).


Nu tänkte jag skriva en sak som kommer helt ifrån mina egna tankar och vad jag själv tycker:

Jag tjatar ofta här på bloggen om att "kom och heja på oss, håll tummarna för oss". Jag är riktigt riktigt besviken på publiken den här matchen. Vi på bänken sitter och klappar ock klappar och försöker få igång publiken, men det var riktigt segstartat den här matchen. Det var faktiskt jättetråkigt för oss spelare på bänken att se en publik med armarna i kors som endast klappade när vi gjorde mål. Självklart fanns det dom som klappade mer än så, men det var jättetråkigt att inte få känna ett endaste litet "tryck" ifrån den publik som var där (ca 150 personer).

Jag själv älskar att sitta på herrmatcherna och klappa och heja med resten utav publiken, och det är ett riktigt skönt tryck i hallen då. Det är mycket roligare att titta på handboll när det är mer liv!

Jag hoppas att vi ska börja vinna fler matcher nu, då kanske vi lockar mer publik. Sista matchen i div 1 när vi mötte Westermalm, och en vinst skulle betyda "direkt upp i elitserien", då var det över 700 (!) personer i den gamla sporthallen.

Vi gör vad vi kan, tro oss! Vi förlorar inte med vilja, vi vill vinna matcher lika mycket som alla andra lag.


Kände att jag var tvungen att få det där sagt, om det var rätt eller fel forum att skriva ut det i, det får jag ta i så fall.


Ikväll är det träning 19-21:30. Hoppas det kommer fler brudar än vad det brukar göra!


Ha en bra kväll!

/Ida R

 
 
Ingen bild

Evelina

31 oktober 2011 18:42

Bra skrivet Ida! Jag och Åsa försökte "klappa igång" publiken men ingen som nappade...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rimbodam - 24 november 2011 17:20

Nu är allt klart. Bloggen är flyttad till http://norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/handbollsbloggenidarosman/1.1448737-handbollsbloggen Hoppas ni följer med dit och fortsätter läsa! :)   /Ida R ...

Av rimbodam - 23 november 2011 18:16

...till Norrtelje tidnings hemsida. Anders ringde mig igår och frågade om jag hade lust att flytta bloggen och börja blogga på deras handbollsblogg i stället, eftersom det inte är så mycket liv i den för tillfället. Så jag tänkte att det kunde ju var...

Av rimbodam - 21 november 2011 17:18

Nu har det gått några dagar sedan den tunga förlusten emot Kärra. Vi räckte inte till, Kärra var alldeles för svåra för oss i lördags. En förlust kan jag acceptera emot ett sånt här bra lag, men en förlust med 24-44 kändes lite väl mycket. Känslan ef...

Av rimbodam - 17 november 2011 22:02

Nu var denna veckas träning slut. Idag kändes det faktiskt riktigt bra måste jag säga! Vi värmde upp med fotboll, och som vanligt vann oldiesarna. Tror inte jullarna gjorde ett enda mål, och vi gjorde typ 7?!   Sen var det tvåmål resten utav trän...

Av rimbodam - 16 november 2011 16:48

Ja, jag måste säga att det blev en rätt stor grej efter Helltonförlusten. Haha! Först 60 kommentarer på NTs hemsida, sen skrev jag mitt inlägg här och fick en del konstruktiv kritik, och sedan blev det en helsida idag i tidningen. Jag har fått sagt...

Ovido - Quiz & Flashcards