RHK dam Allvenskan & Div 2

Alla inlägg under oktober 2010

Av rimbodam - 31 oktober 2010 09:48


-I natt fick vi ställa om klockan, och därmed sova en timme längre. Skönt!

- Vi har läsare ifrån hela Sverige har jag fått information om.


I fredags mötte vi serieledarna IFK Tumba. De är ett lag, som precis som oss, är väldigt unga.

Vi vaknade till i andra halvlek och gjorde många bra saker som vi kan ta med oss till nästa match.

Jag behöver nog inte skriva så mycket om matchen, de flesta har nog redan läst Helene's referat på Rimbo HKs hemsida.

Men jag måste iallafall få skriva att Petra Harnebäck gjorde en skitbra match. Hon fick gå in i andra halvlek och gjorde precis vad hon är bra på, och hon lyckades!

Soffe var också riktigt duktig som tog för sig och fick göra sina genombrott, som hon tycker som mycket om, speciellt i första halvlek.


     


U-laget spelade match emot Alfta igår (lördag). De hade endast två avbytare med sig till Helsingland, och förlorade tyvärr med 20-24.

(Fick höra att domaren var Alfta's ordförande. De är egentligen ointressant, man får kämpa så mycket man bara kan och visa att man är de laget som kämpar mest och därmed vinner matchen, även om domaren inte riktigt är som man tänkt sig.)

Som jag förstått det på Kajsa's referat så kämpade tjejerna så mycket de kunde, men det räckte inte p.g.a orken.

Jag ska inte säga vad jag tycker om domarna uppe i norr, då vi alla vet hur dom oftast dömer.

 

A-flick hade match emot Tirfing igår. Där blev det vinst med 2 bollar. 

Två av sex möjliga poäng denna helg är alltid något. Nästa gång ska vi se till att det blir full pott!


A-flick har nästa match hemma emot Enköping den 17 november.

U-laget har nästa match hemma emot serieledarna Borlänge den 13 november.

A-laget har nästa match hemma emot Önnered (som vi mötte i elitserien) den 13 november.

Återkommer med tider lite längre fram denna månad!


     

Soffe "föder" Syrran på träningen i torsdags.


Hade en riktigt kul bild på Åsa Borg också, men den fick jag inte ha kvar så den ligger kvar i arkivet här ;)


/Ida R  

Av rimbodam - 26 oktober 2010 17:00

För två dagar sedan hade vi besöksrekord här, hela 45 läsare! Riktigt roligt.


Igår var det natträning, och det var full rulle på den.

Det känns faktiskt som att alla har börjat spela ihop sig bättre nu än förut. Det märktes speciellt när vi körde tre lag och alla mötte alla. Förut var det väldigt ojämnt, men nu ser det bättre ut! :)


Idag är det tidig träning, 18-20. Johan berättade att det är positionsträning idag, shoho! Det var länge sen vi körde det tycker jag.


På fredag är det a-lagsmatch emot Tumba.

Tumba har vunnit alla sina matcher hittills, men jag tycker att vi ska ge dem deras första förlust på fredag. Det skulle sitta riktigt fint en fredagkväll!


På lördag möter u-laget Alfta.

Alfta har 6p och Team Rimbo har 7p. Har aldrig hört talas om "Alfta", men jag tror att Team Rimbo vinner!


Nu kommer Putte och hämtar mig snart så jag måste byta om.

Ses snart bruuds!



/Ida R  

Av rimbodam - 24 oktober 2010 12:24

07:00 igår drog bussen iväg emot Småland. Det tog ungefär 5 timmar att komma fram, och jag hade ont i rumpan större delen av vägen dit.


När vi väl var framme och hade bytt om och fixat till oss, så var alla på ovanligt bra humör måste jag säga. Först tänkte jag att nu är vi alldeles för flamsiga, det här kommer gå åt helvete.


I första halvlek spelade vi bra, vi gjorde 17 mål framåt och släppte in 12 mål bakåt. Självklart fanns det saker vi kunde bättra på, men vi ledde iallafall i halvlek.

Vi hade två psykologer på bänken, Johan och Jossan, som fick säga till Malin att "det gör inte ont, det har inte hänt någonting", då Malin istället för att ramla ihop på golvet landar som en stork på planen.


När vi gick ut i andra halvlek var det nästan samma sak som mot GuIF. Vi spelade inte alls bra och gjorde allt vi inte skulle göra.

Sen måste jag säga att domarna var inte alls på våran sida. Även fast Malin en gång försökte krama ena domaren vid ett straffkast vi fick emot oss, så fortsatte domarna döma straff på straff till S/E. Sammalagt fick S/E 9 straffar, varav 6 blev mål.

När halva andra halvlek gått fick Cassandra T rött kort. 2x2 minuter fick hon, då hon lyckades snacka till sig den ena 2an, och hade redan en utvisning ifrån första halvlek.

VIKTIGT ATT NOTERA: Cassandra ville tipsa motståndaren och sa att hon skulle hoppa med framåtvikt istället för bakåtvikt nästa gång, då kom 2an som gjorde att hon fick rött kort. Hon snackade alltså INTE med domaren.


Det blev iallafall ett riktigt spännande slut, då Malin kastade bollen rakt i händerna på motståndaren när det var ca 10 sek kvar och vi ledde med 23-24.

(Vi skyller på den klistriga bollen, eller?)

Jag har iallafall aldrig sett coach Johan så glad som han var när domaren blåste av matchen. Det där glädjehoppen och glädjeropen var något ni som inte var där missade kan jag säga!

Matchens lirare blev Gabbi i målet.


Publiken i hallen var ju inte den mest imponerande jag sett iallafall. Det var ca 60 personer på läktaren, varav 6 stycken var våra egna fans.


-På hemvägen satt Petra Harnebäck med megafon i handen och höll oss andra uppdaterade om herrarnas match som Fritte skötte liverapportering ifrån.

-Patrik och Petra trodde att någon hade bajsat på busstoan, men i själva verket var det Johan som satt och mökade i sätet framför Patrik.

-Hur kan bajshumor vara så roligt?


Jag tog lite dåliga mobilbilder ifrån bussresan. Petra har också bilder som hon ska lägga upp.

Här kommer mina iallafall:


  Jossan och Nattis hittade en toalett bakom ett par höbalar ute på en åker.   Erika W   Sandra som blev väckt 05:47 och fick veta att hon skulle åka med till Småland och spela lite handboll sov skönt på golvet.  

Salle och Sandra



/Ida R

Av rimbodam - 22 oktober 2010 22:03

Idag har Team Rimbo haft match emot Rosersberg. Jag såg tyvärr inte matchen, men jag såg på internet att Team Rimbo vann med 29-20, riktigt kul. Härligt brudar! :)

Något som var extra kul var att Ronya Harnebäck och Steffi Lundin var tillbaka på banan igen efter ett par månaders ledighet :)


Imorgon 06:50 befinner jag mig utanför Sparbankshallen i Rimbo. Klockan 07:00 rullar bussen emot Småland, och vi får hoppas att det inte är snökaos så vi kommer fram i tid.

Även imorgon har vi lite förändring emot tidigare matcher. Gabbi Forsberg ska dela målet med Åsa Borg, och Petra Harnebäck tar Evelina Åkerlinds plats på 9m då Eve har problem med en inflammation i tån.

Håll tummarna för oss!


Nu ska jag titta klart på Idol, och sen ska jag soooooova.

Ha det gött!


/Ida R

Av rimbodam - 21 oktober 2010 16:12

Jag försöker hålla den här bloggen vid liv, och hålla er uppdaterade av vad som händer runt om i laget.


Igår var det träningsledigt, och det var riktigt skönt måste jag säga. Jag kollade på film och tv hela dagen efter jobbet.


Idag är det natträning, och det är mindre skönt. Vi tränar mellan 19:30 och 22:00. Jag måste säga att det är ganska svårt att hålla fokus så länge, iallafall för mig, jag vet inte hur det är med er andra. Sen är man ju trött efter en hel dag i skolan eller på jobbet.
Men vi biter ihop och kör på ändå!


Imorgon har utvecklingslaget match emot Rosersberg. Team Rimbo ligger just nu på 5 poäng, och Rosersberg på 7 poäng. Jag hoppas och tror att mitt lag kniper åt sig 2 poäng imorgon faktiskt!

Matchen startar 19:00 i Sparbankshallen!


På lördag åker a-laget ner till Småland och hälsar på. Sävsjö/Eksjö står på andra sidan mittlinjen och vi är riktigt sugna på en vinst! Vi skulle verkligen behöva det, både för självförtroendet och för att krypa uppåt i tabellen.

Vi har lika många poäng som Sävsjö/Eksjö, 2 poäng, men vi har bättre målskillnad.

Vi har släppt in mest mål (-127) och ligger på delad tredje plats i mest gjorda mål (+110) hittills.

Matchstart 14:00.


/Ida R

Av rimbodam - 19 oktober 2010 17:10

Då var det tisdag igen.

Igår var det natträning och den var rätt så lugn. Johan satt vid sidan om planen och snackade med spelare en och en, medan Patrik och Mulle höll i träningen.

Vi körde barcakontringar, och det tycker jag är skitkul. Man springer mycket utan att man tänker på det! :)

Sen gjorde delade vi upp oss en stund och körde A på ena sidan och U på andra sidan. Vi avslutade med matcher mellan 3 lag.


Ikväll är det träning igen. Gabbi kommer och hämtar mig om en kvart typ och sen ska vi nog hämta Erika Larsson som alltid. Men det är trevligt!

Hoppas på positionsträning ikväll, då jag själv behöver träna mina skott. (Efter lördagens match så håller även Tessan Ödquist med mig och vill träna sina skott också.)

 

Träningsledigt imorgon. För mig betyder det:

Vara med Niklas, titta på Arga snickaren och titta på Grey's anatomy. Mysonsdag!


Har tyvärr ingen rolig eller ful bild att lägga upp på någon då internet inte funkar på min dator idag, vet ej varför, men det är väldigt frustrerande.


Vi ses snart brudar!

/Ida R

Av rimbodam - 17 oktober 2010 15:13

Tabell Allsvenskan:
Lag SP   V O   F +/-  P   +/-
Nacka HK33   0  0   90 - 70  620
IFK Tumba HK330    0   82 - 72  610
IF Hellton430  1   102 - 97  65
Örebro SK HK320  1   92 - 75  417
Önnereds HK420  2   92 - 90  42
Eskilstuna GUIF420  2   101 - 102  4-1
Partille IF411  2   87 - 84  33
H 65 Höör311  1   64 - 68  3-4
CaperioSport410  3   99 - 102  2-3
Sävsjö / Eksjö310  2   67 - 78  2-11
Rimbo HK410  3  110 - 127  2-17
Kungälvs HK300  3    58 - 79  0

-21



Tabell div 2

Lag SP   V   O   F  +/-   P   +/-
Åkersberga HK5500136 - 88  1048
Borlänge HK4400137 - 69  868
Rosersbergs IK5311103 - 107  7-4
Strands IF4301115 - 96  619
Alfta GIF HF5302112 - 113  6-1
Team Rimbo HF5212106 - 122  5-16
HK 715203114 - 118  4-4
Ludvika HF6204131 - 140  4-9
Enköpings HF411286 - 106  3-20
Täby HBK5104106 - 160  2-54
Vassunda IF401372 - 84  1-12
Vallentuna HK400467 - 82  0-15

Av rimbodam - 16 oktober 2010 18:27

"Vad hände?"

Det är nog vad många har i huvudet just nu.


Vi började skitbra. Vi hjälpte varandra i försvaret (för det mesta), Åsa var grym i mål och vi spelade fram varandra i anfall.

Så såg det ut i första halvlek, 16-11.

Inget av det här följde med i andra halvlek. Vårat första mål kom efter 09:58 av Ronja Andersson. Då hade GuIF redan kommit om oss och ledde matchen.

Vi förlorade matchen, kommer ej ihåg siffrorna.


Finns inget mer att säga om den här matchen, förutom att vi får ta med oss första halvlek.


U-laget förlorade sin match mot Åkersberga. Jag har bara hört "Syrrans" ord om matchen och det var "Vi spelade inge bra".

Hoppas att någon som spelade den matchen kan skriva här! :)

Ovido - Quiz & Flashcards